Magasiner leses!
Ikke all kommunikasjon foregår best elektronisk. Magasinformatet lever i beste velgående.
Click here to add your own text
For at magasiner skal være vellykket må sjangeren respekteres. Når både formål, innhold og presentasjon passer til magasinformatet blir resultatet vellykket. Utvikling og produksjon av magasiner skiller seg fra brosjyre-produksjon på en rekke områder, og blandes virkemidlene kan det gå ut over både utgiftene og troverdigheten.
Gode magasiner er interessante for leserne, og de finner stoff der som passer å lese i papirformat. Elektroniske magasiner kommer også, selv om det ikke har tatt helt av ennå. Skjermlesing ute i sola er for eksempel en utfordring for de fleste.
Hermenes AS jobber med magasiner på flere måter: – Rene tekstoppgaver basert på briefing eller tematisk oppdrag – Redaksjonelle diskusjoner – innhold og vinkling. Kildesøk og tilrettelegging. – Journalistikk og foto, innenfor flere tekstsjangre. – Prosjektledelse , med oppfølging av flere underleverandører. – Ide og konseptutvikling.
Noen av magasinene kommer ut ofte. TOBB-magasinet REDE kommer ut seks ganger per år, mens Hornemansgårdens aktivitetsmagasin kommer nå ut bare én gang i året. Hermenes har godt samarbeid med flere dyktige fagmiljø for å kunne levere riktig produkt for hver kunde.
Tar gjerne flere oppdrag innenfor internmagasiner, kundemagasiner, medlemsmagasiner.