Alltid oppdatert
Aldri utlært, men sulten på å lære nytt. Har alltid et faglig utviklingsprosjekt.
Navnet ”Hermenes” er inspirert av Hermes, budbringeren blant de greske gudene. Blant mange andre oppgaver var han gud for veltalenhet og handel. Som gudenes budbringer var han også den som uttrykte, forklarte og fortolket budskapet.
Hermeneutikk er et begrep med en tredelt betydning: 1) å uttrykke eller uttale 2) å utlegge eller forklare 3) oversette eller fortolke. Uttrykket brukes også om det å tolke en tekst og skape mening ut av denne. (Wikipedia)
Firmanavnet Hermenes er inspirert av dette, men kan også deles i ”her menes”. Det er ikke nok å være veltalende. Når budskap skal bringes videre skal det ha et meningsfylt innhold. Skal du påvirke andre til å lære, bli motivert eller endre atferd, må både innhold og form bygge opp under budskapet.
Mye kommunikasjonsarbeid har til hensikt å påvirke målgruppens atferd. Noen ganger henger atferd nøye sammen med holdninger, andre ganger er det svak eller nagativ sammenheng mellom ønsket atferd og «riktige» holdninger. Kommunikasjon må derfor ses i sammenheng med andre faktorer for å sikre atferdspåvirkning.
Hermenes har en fast ansatt; Anne Guri Solem .
I tillegg samarbeider Hermenes med et nettverk av fagpersoner og selskaper som knyttes til oppdragene når det er aktuelt.
Anne Guri Solem har hatt ansvar for markedsføring, kommunikasjon og PR i ulike roller og selskaper innen både privat og offentlig sektor. Har vært innkjøper av ulike byråtjenester, samt erfaring fra reklamebyrå før etableringen av Hermenes i 2010.
Hun har oppdaterte teoretiske og praktiske kunnskaper om markedsføring, kommunikasjon og prosjektledelse. Fra høsten 2010 har hun undervist for bachelorstudenter på BI, og er godkjent som underviser i høyskolesektoren.
Telefon 92 60 73 18
e-post: anne.guri@hermenes.no